Boogie Woogie.... géén schilderij , géén muziek maar nu een wijn met die naam. Maar met de Boogie Woogie laten onze vrienden Aubert et Mathieu onze smaakpapillen weer dansen met hun Grenache noir en Grenache gris. Een vrolijke blend van rode...
Boogie Woogie Grenache
Boogie Woogie…. géén schilderij , géén muziek maar nu een wijn met die naam. Maar met de Boogie Woogie laten onze vrienden Aubert et Mathieu onze smaakpapillen weer dansen met hun Grenache noir en Grenache gris. Een vrolijke blend van rode en witte druiven dus. De voortreffelijke fruitige tonen van de “Boogie Woogie” roepen aroma’s op van aardbeien en frambozen, en swingen de mond uit. De zuivere en levendige afdronk laat een blijvende indruk achter die uitnodigt tot lekker doorgaan. Laat u zich maar meeslepen door de magie van deze lichte, frisse, fruitige en sappige wijn die je makkelijk wat lichtgekoeld kan serveren. Erg lekker om zo te drinken maar gaat ook heerlijk bij tamme eendenborst salade met frambozendressing. Hertenbiefstukje. Jazeker, maar dan wel met die lichtfrisse Preiselbeerensaus. Eventjes terugkoelen… wordt die nog lekkerder.
Aubert & Mathieu
Jean-Charles Mathieu had een financiële carrière in Parijs en Anthony Aubert had was succesvol in de wijnmarketing in de VS en Thailand. Twee jonge mannen die elkaar kenden van de middelbare school in Carcassonne, het hart van de wijnbouw in de Languedoc. Ondanks hun succesvolle start in het bedrijfsleven kroop het bloed toch waar het niet gaan kan. In september 2018 vonden zij elkaar hierin en besloten een wijnhandelaarsavontuur aan te gaan. Eerst stelden zij voor zichzelf een aantal uitgangspunten op waaraan hun wijnen zouden moeten voldoen. Kernwoorden hierbij waren frisheid, balans en complexiteit. Daarna gingen zij op zoek naar een aantal wijnboeren waarin zij het vertrouwen hadden dat ze wijnen konden maken die aan hun uitgangspunten zouden voldoen.
Vanaf dat moment konden zij aan de gang als negociant-elevateurs en was Aubert & Mathieu geboren. Omdat ze een heel heldere visie hebben over de wijnen die zij op de markt willen brengen en veel aandacht besteden aan de verpakking vielen zij al heel snel op. Het creatieve stel kreeg zo o.a. de Best Design prijs voor hun labels in het prestigieuze tijdschrift Harpers Wine & Spirits. Maar ook de wijnen zelf vielen op. Zo behaalde hun Corbiëres “Marie-Antoinette” een score van 18/20 in het tijdschrift Terre de Vins en dichter bij huis werd hun Kate Sauvignon Blanc geselecteerd door KLM voor het businessclass arrangement. Hier dus niks van Tradition en Passion. Aubert & Mathieu slaan nieuwe wegen in om de moderne jonge wijnconsument op maat te bedienen.
Deze website maakt gebruik van cookies. Cookies zijn kleine stukjes informatie die je internetbrowser opslaat op jouw computer. Wij gebruiken cookies om statistieken bij te houden.
Noodzakelijke Cookies
Noodzakelijke cookies die nodig zijn voor het functioneren van de website.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.
3rd Party Cookies
Deze website gebruikt Google Analytics om anonieme informatie te verzamelen. Denk daarbij aan het aantal bezoekers van de website en de meest populaire pagina. Met deze cookie helpt u ons om de website beter te maken.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!